wtorek, 1 kwietnia 2014

Sześć parasoli



Dziś chciałam Wam zaprezentować wiersz, do którego znalazłam gotowe parasole i przygotowałam postaci. Nosi tytuł "Sześć parasoli" i jest autorstwa Anny Łady - Grodziskiej.

„Sześć parasoli”
(Autor: Anna Łada - Grodziska)


Kiedy deszcz na dworze pada,
to w szatni stoi kolorowych parasoli gromada.
Ten pierwszy w esy-floresy - to parasol Teresy.
Drugi - czerwony w kółka - to parasol Jurka.
Trzeci - beżowy w kropki - to parasol Dorotki.
Czwarty - żółty w kwiatki - to parasol Beatki.
Piąty - w ciapki zielony - to parasol Ilony.
Szósty - niebieski w kratkę
- wybrał sobie Małgorzatkę.
Z Małgorzatką chodzi wszędzie.
Z Małgorzatką chodzi wszędzie
i czeka, aż deszcz będzie.
 
 Do powyższego wiersza przygotowałam sześć postaci i sześć kapeluszy.

Oto Teresa.

 To Jurek.

 To Dorotka.
  
A to Beatka.

Ilona.
 Małgorzatka.
Każdej z postaci przykleiłam charakterystyczny wzór z parasoli. Oto one:







Zadaniem Nutki było najpierw dopasować parasol do dziecka (wg przyklejonych na ubrankach wzorów, których tutaj nie ma). Następnie słuchała wiersza, układała po kolei dzieci i ich parasole. Ustalałyśmy, który parasol jest pierwszy, drugi itd... 


Kolejna część naszej zabawy to układanie oczek na kostkach wg kolejności i dopasowanie do nich parasoli oraz dzieci, które występowały w wierszu.

Bawcie się dobrze:) Materiały możecie pobrać STĄD. Buziaki

38 komentarzy:

  1. Ja poproszę! W końcu ruszyłam z robieniem własnych pomocy :)

    OdpowiedzUsuń
  2. ja poproszę o obrazki, bardzo fajne, wykorzystałabym je do pracy z dziećmi

    OdpowiedzUsuń
  3. wszystko wysłane, dobrej zabawy:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Po proszę na adres agnieszkabryla@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  5. proszę o obrazki na emaila msominka@vp.pl. Są super ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. prosze o obrazki postaci na emaila anuss1990@interia.eu pozdrawiam i z góry dziękuję! :)))

    OdpowiedzUsuń
  7. Witam, bardzo ciekawy pomysł. Poproszę o obrazki postaci na adres iwona.janasz@simplusnet.pl

    OdpowiedzUsuń
  8. Dzień dobry, bardzo proszę o wysłanie na adres maria.dudzik67@o2.pl
    z góry bardzo dziękuję :)
    Marysia

    OdpowiedzUsuń
  9. Witam!Świetny pomysł. Bardzo proszę o postacie w.pawlak84@gmail.com, z góry dziękuję :-) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. Dzień dobry, bardzo proszę o wysłanie na adres agatahirniak@gmail.com
    z góry bardzo dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
  11. proszę wyslij mi obrazki z postaciami, nonna1@o2.pl

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetne! Poproszę obrazki :) gleba@buziaczek.pl z góry dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
  13. bardzo proszę o obrazki postaci hek10@wp.pl dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja też poproszę, są śliczne :-) annajankowska7@tlen.pl

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja też poproszę, są śliczne :-) annajankowska7@tlen.pl

    OdpowiedzUsuń
  16. Świetne te pomoce. Czy ja również mogę prosić o wysłanie ich na adres budnyjek@poczta.onet.pl
    Dziękuję

    OdpowiedzUsuń
  17. Witam serdecznie :) Czy mogłabym prosić o przesłanie ilustracji z postaciami? Są prześliczne :) Adres email: weronika673@wp.pl
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  18. Witam serdecznie. Bardzo podobają mi się zamieszczane pomoce. Bardzo proszę o rysunki postaci, przecudne obrazki. Mój adres: bozenka@szmi.dt.pl
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  19. Witam podziwiam. Czy mogę również prosić o rysunki postaci na emaila: mamczurm@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  20. Witam Czy mogłabym też prosić ilustracje do wiersza "sześć parasoli"są śliczne
    adres aga.emilka@onet.eu Z góry dziękuję. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  21. WITAM;bardzo sympatyczna pomoc z przepięknymi parasolami; daje dużo możliwości do pracy z dziećmi. poproszę kz_w@onet.eu

    OdpowiedzUsuń
  22. Mam nadzieję, że wszyscy dostali ode mnie obrazki. Jeśli nie, proszę o znak :))

    OdpowiedzUsuń
  23. Witam! Bardzo proszę o obrazki. Są świetne! :) martaharfa@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  24. Witam serdecznie, czy mogłabym poprosić o takie śliczne obrazki? Jeśli będzie Pani tak miła to to mój email:) anetawatroba@interia.pl

    OdpowiedzUsuń
  25. Witam. Bardzo proszę o materiały, chętnie wykorzystam je w swojej pracy, Pani pomysły są rewelacyjne. Mój email markol3011@wp.pl
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  26. Witam! ja także, bardzo proszę o obrazki! Super pomysł! Świetny blog! Mój mail: a.wiacek@interia.pl

    OdpowiedzUsuń
  27. Materiały zostały przesłane:) miłej zabawy!

    OdpowiedzUsuń
  28. czy również niesmialo mogę prosic? podziwiam za kreatywnosc
    klepaccy1@tlen.pl. dziekuje z gory

    OdpowiedzUsuń
  29. Śliczne :) Czy mogę poprosić pomoce na maila asiulek0007@poczta.fm
    Z góry bardzo dziękuje i pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  30. pliki zostały wysłane.pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  31. czy ja również mogłabym poprosić? Z góry bardzo dziękuję :)
    haniachechla@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  32. Dzień dobry. Czy mogłabym prosić o obrazki? Świetna pomoc.
    kasiate_77@tlen.pl

    OdpowiedzUsuń
  33. Dzień dobry, czy można jeszcze poprosić o przesłanie materiałów?
    z góry dziękuję, michalinawad@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  34. Ja też bardzo proszę o przesłanie materiałów.. z góry dziękuje ... kasia.natasza@onet.eu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. materiały można już pobrać z bloga. Proszę kliknąć wyraz "STĄD". pozdrawiam

      Usuń